Godis

Jag har förätit mig.
Fy, så får man inte göra. Blä på godis, vill aldrig mer äta en godis bit! (eller kanske ikväll, men det är lååångt dit xD )

Har tittat på en klyschig film, läst min bok - Det här är allt av Aidan Chambers, Mycket bra är den; hjälpt mamma med quornstekning och packat in de sista presenterna inför imorgon.
Kulkul.


Har någon tänkt på hur miljöförstörande julen är?
Alla dessa ljus, otroligt mysiga förståss, men antagligen inte så jättebra då de sammanlagt tar väldigt mycket energi.
All denna mat som slängs, och julskinkor från massproducerande slakterier.
Värme, inte vill man ha kallt i huset under jul? :O
och alla presenter måste ju med på listan. Tänk på hur mycket kina släpper ut för att skapa alla dessa presenter?

Förlåt, jag fick bara ett infall.
Jag älskar julen, jag älskar julmat (äter ju dock inte kött så julskinkan är inte mitt problemas längre), och värme, och presenter, och alla dessa juleljus.
Men det ändrar ju inte på faktan att det inte är miljövänligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01