Loppis

Idag vaknade jag runt kvart över åtta, slängde i mig en skål gröt tillsammans med mamma och sen bar det av till loppis. Något som jag verkligen älskar. Att gå runt och rota i lådor fulla av orginella kläder, smycken, hattar och andra kul grejor. Och dessutom komma ut med plånboken nästan lika full som vanligt.
Loppisar är så himla missförstådda. Folk verkar tro att det går ut på att sälja trasiga nallar och mögliga fåtöljer. De har hamnat på fel ställen.
Jag har varit på de där ställena, och det är inte alls mysigt. Och de representerar verkligen inte "the world of"-loppisar. Det finns så många strövarställen där folk ställer ut sina bord på gator och säljer, det är dit man ska söka sig!
Dessutom är loppis så himlans miljövänligt, ekonomiskt smart och även modemedvetet! Ingenting blir lika orginellt som när du köper det på en loppis!


Sen finns de ju de som tycker att det är äckligt.
Jag förstår mig verkligen inte på människor som tycker så, för oftast så älskar dessa människor fina hotell och restauranger. De kan inte tänka sig att köpa kläder begagnat eftersom någon har haft på sig dem (MAN TVÄTTAR JU DET!?) men de kan vältra, gnugga sig och mysa i ett hotells lakan där människor har haft sex, sovit, kanske kräkt efter en fylla, dregglat... Hotellets lakan är rena, och så blir kläderna du köper efter att du har tvättat dem! Jag förstår inte vad som gör att man kan göra det ena men inte det andra.. 
Men det är ju bara min åsikt.  GO LOPPIS!
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så rätt!

2010-04-12 @ 19:45:26
Postat av: mandi

skit bra skrivet! håller med dig till 100% hehe

2010-04-17 @ 21:57:58
URL: http://amandatairi.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Var på loppis i Malmö idag! Så himla trevligt, juhuuu. Man får med sig så fina och åtråvärda ting varje gång. I alla fall jag. Hehe. Vi måste ses snart! Loppis kanske ska stå högst upp på vår prioriteringslista?

Kram!

2010-04-18 @ 12:50:57
URL: http://adn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01