Matte

Idag gjorde alla sveriges nior nationellt prov i matte, del B1 och B2, förutom de som skolkade förståss..
För mig gick det jättebra, tyckte att B2 som lärarna har varnat så mycket för var busenkel. En uppgift jag i vardagen räknar på 10-15 minuter, om ens det!
Dock satt jag provtiden och skrev i löpande text vad jag gjorde och varför jag gjorde det, infogade generella formler & metoder samt försökte vara så tydlig som möjligt, så att jag verkligen uppfyller de kriterier jag vill ha!

På B1:an vet jag dock redan att jag har ett fel. Ett så kopiöst slarvfel som jag vet att jag kan lösa om jag inte hade varit så pressad att visa vad jag kan. Istället för att dividera ett tal råkade jag multiplicera det, sjukt irriterande fel som sitter och gnager i tankarna (varför-varför-varför!), menmen.

Hur gick det för er andra? :) Stötte ni på någon svårighet? Vad tyckte ni om provet? Jag är jättenyfiken !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01