Skäm bort ditt hår med ägg och olivolja

Jag vet inte riktigt om jag redan har tipsat om detta i "dagens". Men här är ett hårtips för er med tunt och "flygigt" hår som lätt förtjockas i balsamet och ser ut som ett fågelbo efteråt. I princip.

Efter att ni har duschat, lägg handduken på ett element, ta fatt i ett ägg, sära på gula och vita.
Blanda sedan gulan med ca 1 msk olja och knåda in i håret, börja i topparna och gå in mot hjässan.
Sätt sedan den uppvärmda och lite fuktiga handduken (det blir större effekt om handduken är varm och fuktig) runt håret och låt verka i ungefär 20 minuter. Tvätta ur. För er skull rekommenderar jag att schamponera håret, eftersom olivolja inte luktar så himlans gott...
Detta gör ert hår tyngre och får därmed en pondus och stuns i håret. Den där nästan elektriska känslan i håret försvinner och du får ändå en någonlunda fin volym, eftersom hårstråna har ökat i volym. De enskilda hårstråna känns dessutom starkare och håret har fått en allmänt fin lyster :) Negativt skulle vara att håret inte är lent längre, utan lite grovare, nästan lite strävt. Men det tycker jag att det är värt :)

Efter att jag testade den här kuren för ett tag sedan märkte jag knappt av mina slitna toppar :) och jag kan säga att de är RIKTIGT slitna!

:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01