Dagens tre gånger..

Ojojoj, jag har visst varit lite dålig med det där med Dagens... Inte bra Mathilda, inte bra..
Men det kan bero på att jag inte riktigt vet vad jag ska tipsa er om.
Idag har jag iallafall ett tips till er som har tröttnat lite på hur söt oboy är. Det får bli dagens för tre dagar sen...Hahah!


Koka varmt vatten, precis som ni gör när ni tar te.
Sedan tar ni en kopp, lägger i 4 teskedar socker, och 1½ tsk kakao.
Sedan tar ni och fyller koppen ungefär 3/4 med det kokheta vattnet. Det ultimata är att gå ut en halvtimme före nu när det är kallt - då blir du så rosig i kinderna och det hettar till och pirrar i hela kroppen när du dricker.
Mums!
Sen är det ju alltid gott om man vispar lite grädde och lägger på toppen, men inte så nyttigt förståss..

Denna choklad är dock väldigt tunn i sig, men det är det jag gillar. Är helt inne på det där med lite smått vattnig choklad där man riktigt kan känna alla smakerna för sig. Du kan känna kakaon, du kan känna sockret, och du kan känna hettan. I t. ex oboy som jag alltid druckit förut kan du inte det. Det blir bara en blandning av alltihop. I denna choklad kan du känna alla smakerna för sig, samtidigt som du kan känna allt samtidigt.

Det är ju också en massa konserveringsmedel och färgämnen i sådana produkter, emulgeringsmedel och bokstavskombinationer vi inte vet vad de står för... Ju mindre sån skit man får i sig desto bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01