Bakdag

Idag har jag och mamma varit igång i köket nästan hela dagen.
Dagen började med att vi stack till erikshjälpen, där hittade jag en jättesnygg hatt och en svarta linneklänning, men förutom det så hittade mamma och pappa ett gorånjärn. Så när vi kom hem letade vi upp recept och nu sitter vi här med hur många kex som helst... :D
Sen fick jag bakhumör och gjorde egen glass, vi har nämligen en gammal glassmaskin som står och dammar i ett skåp ovanför kylen, så jag tänkte att det behövde användas, och nu har jag bestämt mig för att bli världsbäst i att göra glass :) hehe .. .

Iallafall. Idag är det ju dags för Earth Hour, vi har redan tömt en frys ute i förrådet och släckt ner den. Kyl och värme ska dock få fortsätta gå igång, annars tar det mer energi än man sparar när man sedan sätter igång dem igen. I övrigt ska vi släcka ner allt annat och sitta med stearinljus, pussel etc. och ha det mysigt.
Vi har även bestämt oss för att göra det till en Earth evening, och ska inte sätta på någonting förrän imorgon.
Vilket innebär att detta blir det enda inlägget idag!

Hur ska ni göra ikväll?

Ses imorgon! /Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01