Tre saker jag älskar här i världen, del 2

Mat

Jag älskar mat. Vad finns det mer att säga? Mat är en del av livet, av glädjen och av kärleken! Tänk er känslan när ni sätter tänderna i ett krispigt äpple – hör hur fibrerna knäpper till och känner den söta vätskan på smaklökarna; Chocken när du suger i dig saften av en citron eller det heta svidandet efter en stark mexikansk burrito; Smör som har smält ner i ett nybakat surdegsbröd; En varm kanelbulle med en mjuk och smörig mittendel; Smaken av tomat, pesto, nötter och pasta i en underbar kombo. Ända sedan den dag jag började äta har jag varit glad för mat, och jag kommer aldrig att kunna förstå de som inte tycker om att äta. Mat må vara min förbannelse, men även min välsignelse.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01