Till er med risigt, torrt och slitet hår som jag

Mamma vägrade av någon märklig anledning spadag. Så jag körde på själv. Är finrakad på benen, insmord över hela kroppen och håret har fått sig en dunderkur.

Hårinpackningen gjorde jag själv:

1 äggula

4 msk youghurt

1 msk olivolja

1 tsk honung

och vispa ihop till en jämn smet innan du masserar in i hela håret och låter verka i 20-30 minuter innan du sköljer ur. Jag schamponerade även snabbt efteråt, även om det inte stod i anvisningen jag fann på nätet. Fungerar väldigt bra - mitt hår är silkeslent och glänser nog t.o.m litegrann! Vad jag inte var beredd på var hur mycket hår jag tappade - vet inte om det har med inpackningen å göra, men kanske bra att säga ändå? Ungefär så mycket som när man rensar hårborsten skulle jag tro!

 

 


Kommentarer
Postat av: Klara

"Let's get lost

find beauty in simplicity

enjoy the little things

try to forget reality"

står på väggen för tillfället:)



Jag är inte rotad på Island, jag är urprungligen från norrland :)

2012-02-12 @ 01:22:11
URL: http://klaragenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01