Det som gör mig lycklig


Bild: roc21


Jag fick en söt kommentar av "Evangelina" härom dagarna...

Postat av: Evangelina

Åh snygg banner! Men jag undrar: Vad gör dig lycklig o vad har du för drömmar och mål i livet? Vore så fint att få veta! Puss, peace o vegankärlek!

Först och främst, Tack så jättemycket! Har dock ändrat den nu, som ni nog alla ser :)

Okej... Vad gör mig lycklig då? Vad är mina drömmar och mål i livet?
För mig, så är inte lycka någonting specifikt, eller snarare något som du inte bara får av specifika saker i livet. För mig är lycka något mer komplext, något som kan finnas i nästintill allting. Sen är det klart att vissa speciella saker gör mig mer lycklig än andra, t.ex... att springa i sommargräs, att känna de mjuka stråna kittla mot fotdynorna och tränga sig in mellan tårna.... Eller att mysa ner näsan i en kattunges mjuka magpäls! Eller att känna mammas lugna drag med naglarna längs ryggen. Att känna sig älskad, att skratta... Det finns miljontals smågrejer i vardagen som gör mig lycklig, alla lika viktiga för att skapa en helhet av det som jag kallar att vara lycklig.

Mina drömmar och mål i livet är lite olika beroende på vad för period jag går igenom. Mitt absoluta mål i livet är att gå igenom det lycklig och skrattande. En dag då du inte skrattar är bortkastad. För egentligen bryr jag mig nog inte så mycket om hur mitt liv ser ut om 20 år, bara jag är lycklig och glad.
Men klart har jag drömmar om yrken, boende, kärlek osv! Det jag menar är att lyckan är det som betyder mest. För att ha uppnått alla sina drömmar utan att vara lycklig... ja ni fattar.

Sedan några år tillbaka har jag drömt om att läsa till veterinär, bo någonstans här i Sverige - inte för långt ifrån familj och vänner - i ett litet och hemtrevligt hus, gärna nära havet. Jag skulle vilja upptäcka världen. En sak jag skulle vilja göra innan jag dör är att hoppa fallskärm. Mer storslaget än så är det inte.

Mina inre mål är att varje dag utvecklas till att vara en bättre människa, något jag försöker tänka på varje dag!

Så nu vet ni det! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig grodbild, den säger allt! Tycker du har en sund inställning till livet. Lycka till som veterinär.

2010-04-23 @ 11:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01