Aidan Chambers och det här är allt

Dagens igår får det här bli ;)

Aidan Chambers.
Ja, ni som inte har läst hans böcker undrar väl vem fanken detta är?
Jo, det är en författare. säger jag då.
Jag har faktiskt bara läst en bok av honom, eller nästan. Jag läser hans bok nu och börjar komma till slutet. En väldigt bra bok tycker jag! Blir direkt en av mina favoriter (:
Boken heter Det här är allt, Cordelia Kenns kuddbok (this is all, the pillowbook of Cordelia Kenn), och den ska jag skriva mer ingående om när jag läst ut boken och vet hur den slutar ;)
Tillbaka till Aidan, jo.. Jag tycker jättemycket om sättet han skriver på, och de kloka funderingar han sätter in i boken. Jag kan inte låta bli att undra ifall det är han som tror på de saker han skriver i boken - eftersom han skriver så engagerat och detaljerat och mycket bra om dessa saker. Det ska föreställa att det är karaktärernas tankar och tro och intresse, men jag undrar om inte han för vidare sitt arv, sin tro, sina intressen och sin förmåga att skriva - sin person - i den bok av honom jag läser nu. Det känns lite så iallafall.
Så läs Aidan Chambers - och eftersom jag bara läst "det här är allt.." kan jag inte garantera att de andra böckerna som han har skrivit är lika bra.

Cya!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha :)

Jag började läsa lite ur "dance on my grave" Men jag fatta inget tycke för den - eller så hade jag annat för mig på engelsk lektionerna x) Men jag kom inte vidare långt, men ska väl försöka igen då! :)<3

2010-01-09 @ 18:28:21
URL: http://youngherosofwar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01