Bloggsugen

Hallo folket! Blev lite bloggsugen igen - kanske för en gångs skull en som håller? Man kan ju alltid hoppas!

Idag började vi med matte B, första kapitlet handlar om polynomer. Inte särskilt svår matte, om man får säga så, men många nya begrepp som förvirrar hjärnan något otroligt.
I övrigt har den här veckan och förra varit så stressiga att vi skulle kunna starta en webbsida: www.kan_inte_lärare_prata_med_varandra_och_planera_sina_prov_och_inlämningar_jämt_fördelat?.se

De här två veckorna har vi haft en rapportinlämning i Samhällskunskap och Svenska, gransking av dessa (innebär att vi ska läsa ca 20 sidor av andras arbete och komma med förslag osv innan själva granskningen), prov i naturkunskap, prov i matte, redovisning i Engelska, prov i Franska... samt klädsim 800 meter på idrotten att oroa sig för och självklart de vanliga läxorna! Det kanske inte är mycket för en tvåa eller trea, men för mig som går i ettan är det lite stressigare än vanligt, fint uttryckt.

Men vet ni? Just nu känns det väldigt skönt, för det är bara klädsimmet som är kvar! Underbart! :) Jag tycker att det är en så dunderhärlig känsla när jag har tagit mig igenom där högen med arbete och känner att jag har gjor det bra. Speciellt engelskan känns jättebra - jag har börjat vänja mig vid att tala inför publik och blir inte lika nervös längre! Tackar dramalektionerna för det!
Om ni får välja era estetval - välj drama! Jätteroligt, och bygger på självkänsla och retorikproblem på samma gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01