Jag tror du söker efter mer än du ser

... och jag ser att du ler men jag tror att du tvivlar. Fortsätter låten egentligen. Rubriken passar dock även till matten som vi ska ha prov på till på torsdag - man söker efter mer än man ser, indeed. Max- och minimumvärden, leta upp funktioner genom derivata.

Just nu ligger jag i sängen och vet inte riktigt hur jag känner. Samtidigt som jag vill sjunga med i "Ce jeu" av Yelle och hoppa runt naken så är jag så trött att jag helst skulle vilja slockna med detsamma; som Robbie, vår robotdammsugare. Han städar i en timme, sen blir han trött och går och lägger sig. Så skulle jag också vilja kunna göra ibland.

 

Igår kom pappa och lämnade in lite tvätt i mitt rum. Jag hejdade honom och gav tillbaka en av min brors tröjor som hamnat fel.

Jag: Den här tröjan är inte min.

Pappa: Inte? Jag trodde det var en tjej på framsidan.

Jag: Pappa... Det är en drake?

 

Visst sprutar vi tjejer eld, men nu ska vi väl ändå inte överdriva?

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
01